AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA A ZDROWIE

Witam!
Dziś polecam Wam zapoznanie się z artykułem, którego autor stara się opisać wpływ aktywności fizycznej na zdrowie człowieka. Po przeczytaniu zastanówcie się, czy faktycznie brakuje Wam czasu na podjęcie jakiegoś wysiłku, czy jest to tylko wymówka…? Pamiętajcie, że nawet 15 minut treningu dziennie będzie miało pozytywny wpływ na wasze zdrowie i samopoczucie.

Powodzenia i do zobaczenia!
 

https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/aktywnosc-fizyczna-a-zdrowie-czlowieka,3912,n,2673

SKOCZNOŚĆ

Witam!
Zapraszam Was do zapoznania się z artykułem dotyczącym poprawy skoczności. Oprócz wielu informacji dotyczących teoretycznych aspektów tej zdolności znajdziecie w nim przykładowe ćwiczenia, które możecie wykonywać w każdych warunkach bez profesjonalnego sprzętu. Trening ten możne stanowić również świetne uzupełnienie treningu biegowego, o którym pisałem wcześniej (TECHNIKA BIEGU).
Powodzenia i do zobaczenia!

 

TECHNIKA BIEGU


Witam!
Dzisiaj zapraszam do obejrzenie krótkiego filmu na temat techniki biegania. Wiem, że wielu z Was wybrało właśnie bieg jako sposób na codzienną porcję aktywności ruchowej, dlatego też zachęcam do zapoznania się z załączonym materiałem. Mam nadzieję, że dzięki zdobytym w ten sposób informacją Wasz trening stanie się bardziej efektywny – a co za tym idzie mniej kontuzyjny.
Powodzenia i do zobaczenia!

Dekoracje w stylu Boho

Moi Drodzy!
Dzisiaj zapraszam Was do wykonania dekoracji w stylu Boho, który w ostatnim czasie zyskał na popularności i kojarzony jest z wygodą, latem oraz wakacyjnym luzem. Wnętrze w stylu boho stanie się przytulne i idealne do wypoczynku. Zapraszam więc do tworzenia „bohododatków” 🙂
Powodzenia!

TRENING STABILIZACJI CENTRALNEJ

Witam!
Dziś proponuję Wam wykonanie kilku ćwiczeń mających na celu poprawę postawy ciała poprzez wzmocnienie mięśni stabilizujących. Tym razem nie w formie filmu lecz artykułu, którego autorzy opisują mechanizm działania takiego treningu i podają kilka wybranych ćwiczeń.
Klikajcie w poniższy link i sprawdźcie się!
Powodzenia i do zobaczenia!

 

https://centrum.fizjoterapeuty.pl/fizjoterapia/stabilizacja-centralna/

Piłeczka do gimnastyki dłoni

Witajcie,
dziś proponuję tym którzy zostali w domach i nie mogą uczestniczyć w zajęciach warsztatowych zrobienie w domu piłki do gimnastyki dłoni. Takie ugniatanie przez kilka minut dziennie wzmacnia mięśnie a oprócz tego relaksuje :)….

Do wykonania zadania potrzebujecie jedynie balony i watę.

Maseczki :)

Nasi seniorzy nie próżnowali podczas kwarantanny. Grupa wyszła z inicjatywą by zrobić maseczki ochronne. Kilka Pań kroiło i szyło maseczki, niektóre osoby przekazywały materiały, a inni dostarczali maseczki do klubu. Udało się zrobić ponad 200 maseczek w różnych wzorach i krojach. DZIĘKUJEMY 🙂 🙂

TRENING MIĘŚNI BRZUCHA

Witam!
Dzisiaj zapraszam Was do wzięcia udziału w treningu mięśni brzucha – niemal wszystkich! Pamiętajcie, aby nie przedkładać ilości powtórzeń ponad technikę ich wykonywania. Lepiej zrobić jedno perfekcyjne powtórzenie niż sto niepoprawnych technicznie.
Powodzenia i do zobaczenia!

Matematyka

Moi Drodzy!
Dzisiaj zapraszam Was do wykonania prostych ćwiczeń podtrzymujących zdolności logiczno-matematyczne. Znajomość podstaw z zakresu matematyki jest niezbędna w życiu codziennym (np. realizacja zakupów), dlatego ważne są regularne ćwiczenia i systematyczność.
Zapraszam i zachęcam do pracy w domu!

Karina zaprasza do tańca :) Macarena

Wydany w marcu 1993 utwór o dziewczynie imieniem Macarena odniósł sukces w Hiszpanii w lecie tego samego roku. Nie ma chyba na świecie imprezy integracyjnej, gdzie nie tańczono by tego tańca. Od 1995 roku Macarena została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa i co roku bite są kolejne rekordy w jednoczesnym wykonaniu tego tańca przez tancerzy. Dlatego zapraszamy, zatańcz i Ty dziś z Kariną! Hej, Macarena!

TRENING OGÓLNOROZWOJOWY

Witam!
Dziś mam do zaoferowania 15 minutowy trening ogólnorozwojowy z ciężarem własnego ciała. Mimo, że w tytule filmu znajdziecie słowa „… dla mężczyzn” z pewnością mogą wykonywać go również kobiety. Nie potrzebujecie hantli, gum i ciężarów lecz jedynie chwilę wolnego czasu – wygospodarowanie 15 minut w całym dniu nie powinno stanowić problemu.
Powodzenia i do zobaczenia!

Las w słoiku

Moi Drodzy!
Dzisiaj zapraszam Was do wykonania roślinnych kompozycji w szkle. Obejrzyjcie filmik i niech będzie on dla Was inspiracją do stworzenia wiosennej dekoracji. Bardzo Was zachęcam do podjęcia działania!
Powodzenia!

Witajcie!

Chcę Wam dzisiaj zaproponować proste origami – praktyczną ozdobę na stół. Miło jest zjeść posiłek przy elegancko ustrojonym stole. Może spróbujecie ułożyć z serwetki serduszko i nakryć do stołu 🙂

Coś z niczego

Witam wszystkich uczestników. Na dzisiejszych zajęciach proponuję wykonać pojemnik ozdobny, który możecie wykorzystać jako doniczkę do kwiatków, wazon lub przybornik na biurko. Potrzebne wam będą farbki, pędzel, plastikowa butelka, papier kolorowy. Życzę miłej pracy.

Książeczka sensoryczna

Moi Drodzy!
Dzisiaj proponuję Wam wykonanie książeczki manipulacyjnej, która stymuluje zmysły. Do jej wykonania potrzebne Wam będą: materiały, filc, tasiemki, rzepy, przybory i akcesoria krawieckie oraz sporo wyobraźni!
Powodzenia!

TRENINGI ONLINE

Witam!
Tym razem zapraszam Was do wejścia na stronę, której twórcy polecają nie jeden a kilka treningów dostępnych w sieci! Joga, fitness, a nawet jazda konno! (oczywiście tylko teoretycznie ?)! Kliknijcie na poniższy link i sprawdźcie – z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.
Powodzenia i do zobaczenia!

Najlepsze treningi, w których możesz wziąć udział przez internet (a więc nie wychodząc z domu).

Pojemnik z patyczków

Z patyczków da się zrobić pojemniki na różne, małe szpargały, które zwykle lubią zajmować miejsce na biurku. Można takie pudełko zrobić według własnego projektu, niekoniecznie naśladując wzór z filmu.

Makrama

Dużo wolnego czasu sprzyja zdobywaniu nowych umiejętności oraz rozwijaniu pasji. Polecam filmik instruktażowy przedstawiający wykonanie modnej obecnie ozdoby w stylu boho – makramy.

 

Mechanizmy z kartonu

Dziś polecam zabawne mechanizmy z kartonu, które można zrobić własnoręcznie w domu. Wystarczy obejrzeć film, wybrać z szerokiego zestawu propozycji rzecz, która nam się podoba oraz mamy potrzebne do konstrukcji materiały. Miłej zabawy.

TRENING MOBILNOŚCI

Witam!
Dziś polecam Wam trening mobilności. Na załączonym filmie zobaczycie 10 ćwiczeń, które możecie włączyć do swojego treningu lub też (jak to często bywa) mogą stanowić one osobną jednostkę treningową. Pamiętajcie o „słuchaniu” własnego ciała – trening ma być przyjemnością a nie karą, kiedy tylko poczujecie dyskomfort w czasie wykonywania konkretnego ruchu przerwijcie ćwiczenie.
Powodzenia i do zobaczenia!

Odrzuć co negatywne … zaraź się pozytywnym myśleniem!

Siła pozytywnego myślenia, siła podświadomości… słyszałeś / słyszałaś na pewno już gdzieś o tym. Powiesz, że to tylko słowa. Tymczasem jest to energia, którą „przyciągasz” to, do czego dążysz. To czego pragniesz, w co wierzysz, spełnia się bowiem właśnie wtedy, gdy do tego dążymy. Wizualizacja naszych pragnień przybliża nas do nich. Zauważ, że często tzw. „ludzie sukcesu” osiągają swoje pragnienia, bo w nie wierzą i zawsze myślą pozytywnie o swoich umiejętnościach, kompetencjach i wszystkich swoich założeniach. Nawet jeśli w trakcie tej drogi doświadczą porażki, wyciągają wniosk i dalej podążają swoją wyznaczoną drogą, starając się naprawić swoje błędy. Zapytasz, jak oni to robią? Zacznij od małych kroków każdego dnia. Wstań z łóżka i powiedz sobie: dam radę! Jestem silną osobą! Uśmiechaj się codziennie do siebie i innych osób. Nie zakładaj negatywów: ,,nie uda się…”

DZIAŁAJ!

Odpychaj negatywą energię. Jeśli pojawia się w Tobie zwątpienie, to przestajesz działać, czujesz zniechęcenie i brak ochoty na wszelką aktywność. Zostajesz wtedy na sofie z pilotem w ręku? Biernością faktycznie nic nie osiągniesz, lecz pozytywna myślą i działaniem możesz zapoczątkować zmianę! W kwestii pozytywnego myślenia nie ma znaczenia na czym polega Twój problem, bowiem nasze doświadczenia są zewnętrznym skutkiem naszych wewnętrznych myśli. Na przykład nienawiść do siebie polega na złym myśleniu o sobie. Jeśli myślisz o sobie: ,,jestem złym człowiekiem?, ta myśl wywołuje napięcie, które „żyje w Tobie”, ulega  wzrastaniu i wzmacnianiu, a Ciebie zniechęca do zmian. Takie myśli możesz zniwelować, szukając rozwiązania swojego problemu. Jeśli masz już Swój cel, otaczaj się ludźmi, którzy przybliżają ciebie do niego i również pozytywnie myślą, wierząc w Twój sukces.

Jeśli potrzebujesz w tym wsparcia, możesz skorzystać z naszych warsztatów psychologicznych, gdzie nie tylko otrzymasz wiedzę, ale także dawkę pozytywnego myślenia od innych uczestników. Jeżeli jednak potrzebujesz bardziej intymny warunków, również mamy w ofercie indywidualne konsultacje psychologiczne. Zapraszamy!

Autor: Karolina Szomborg