13 maja 2020
Posted in Aktualności
13 maja 2020 alicja
Pozytywne myślenie, czyli pozytywne nastawianie do życia i ludzi – pomaga w osiąganiu wyznaczonych celów, wydłuża życie i daje poczucie szczęścia. Jak się nauczyć pozytywnego myślenia?Pozytywne myślenie jest jak magnes. W zależności od jakości naszych myśli oraz wypowiadanych przez nas słów przyciągamy do siebie różne wydarzenia i ludzi. Patrząc z perspektywy odkryć fizyki kwantowej, codziennie stwarzamy swoją rzeczywistość za pomocą myśli, emocji, pragnień, przekonań, wyobrażeń i oczekiwań.
Robimy to najczęściej nieświadomie. Im częściej powtarzamy te same przekonania, tym bardziej doświadczamy tego, co sobą reprezentują. Myśli i słowa są jak magnesy, które przyciągają dokładnie takie same częstotliwości, jakie wysyłają w świat.

Jeśli myślimy pozytywnie, przyciągamy pozytywne doświadczenia oraz ludzi, którzy myślą podobnie jak my. Nawet gdy spotykamy kogoś, kto myśli negatywnie, jego pesymizm nie wpłynie na nas, jeśli jesteśmy pozytywnie nastawieni. Wyjątek stanowi sytuacja, kiedy nasz optymizm i wiara w moc myśli nie są jeszcze ugruntowane. Możemy wtedy błędnie założyć, że wszyscy ludzie są źli i nie można nikomu ufać.

Zastanów się przez chwilę, jak często mówisz do siebie w myślach. O czym myślisz? Jaka jest jakość twoich myśli? Czy są pozytywne i lepiej się po nich czujesz, czy też wprawiają cię w złe samopoczucie? Często w myślach krytykujemy siebie, innych i świat. Jeśli wysyłamy krytykę na zewnątrz, wraca ona do nas z taką samą częstotliwością. Rzeczywistość jest dla nas taka, w jaką wierzymy. Na świat patrzymy bowiem przez pryzmat naszych przekonań. Jeśli nie jesteś zadowolony z tego, co ci się przytrafia w życiu, zastanów się, jakie myśli i słowa najczęściej wysyłasz w świat. W większości są pozytywne czy negatywne? Pamiętaj: wzmacniamy to, na czym się skupiamy, ponieważ energia podąża za naszą uwagą.

Jak wyjść z kręgu negatywnego myślenia?

Nie słuchaj ani nie oglądaj przed snem wiadomości. Zapewnij sobie spokojny sen.
Nie plotkuj!
Jeśli ktoś z bliskich zaczyna mówić pesymistycznie, nie wzmacniaj tego przesłania. Staraj się powiedzieć coś pozytywnego i pocieszającego.
Zwracaj uwagę na to, kiedy zaczynasz wyobrażać sobie czarne scenariusze.
Zaproś do swego domu więcej kolorów.

Minitest:

KROK 1.  Weź kartkę i napisz, czego nie chcesz. Pisz tak, jak pojawiają się zdania w twojej głowie, bez zastanowienia. Nie zatrzymuj się, nie oceniaj tego, co piszesz, daj się ponieść myślom. Gdy skończysz, wsłuchaj się w siebie. Jak się czujesz po wykonaniu tej części ćwiczenia? Przeczytaj stworzoną przez siebie listę.
KROK 2.  Teraz przekształć wszystkie zdania zaczynające się od ?nie chcę?. Zapisz na kartce stwierdzenia, które będą przeciwieństwem tego, czego nie chcesz.
Przykłady:
Jeśli napisałeś: ?Nie chcę czuć przygnębienia?, zastanów się, co chciałbyś czuć zamiast przygnębienia. Następnie zmień to zdanie na pozytywne, np. ?Chcę czuć radość?.
Jeśli napisałeś: ?Nie chcę być chory? ? ?Chcę być zdrowy?.

Jeśli napisałeś: ” Jestem zły” – “Chcę być dobry”.

Przeczytaj nowe zdania. Jak się czujesz, kiedy je czytasz?

KROK 3. Na razie pracowałeś nad tym, czego byś chciał. Teraz spróbuj wyobrazić sobie, że właśnie dzieje się to, czego pragniesz. A więc:

Czujesz radość.
Jesteś zdrowy.

Jesteś dobry.

Co odczuwasz, kiedy przyjmujesz te stwierdzenia jako prawdziwe? Jak czujesz się fizycznie i psychicznie? Jak zmieniło się twoje samopoczucie w porównaniu z tym, jakie miałeś przed tym ćwiczeniem?

</span>