POŚWIĄTECZNY POST :)

28 grudnia 2020
Posted in e-Zajęcia
28 grudnia 2020 alicja

Święta to czas radości, rodzinnych rozmów, prezentów oraz rozmaitych pyszności na stole. Trudno oprzeć się pokusie, aby wszystkiego nie spróbować. I jak tu się nie przejeść :). Nasz najbardziej zapracowany organ -wątroba, podczas okresu świątecznego jest jeszcze bardziej zapracowany. Z małymi przerwami nasz układ pokarmowy otrzymuje kolejne pyszne porcje jedzenia. Z każdym kolejnym kęsem nasz układ pokarmowy ma do wykonania coraz trudniejsze zadanie. Przecież na strawienie czeka już porcja jedzenia, a tu nagle nadchodzi kolejna. Robi się tłoczno :). Dla układu trawiennego i wątroby święta to prawdziwe wyzwanie. A efekt objedzenia zna chyba każdy. Obniżenie poziomu energii (wszystkie jej zasoby próbują strawić to co zjedliśmy), uczucie zmęczenia, stan nic niechcenia.

Jak sobie pomóc, uspokoić układ trawienny i odzyskać energię?

5 NATURALNYCH SPOSOBÓW NA SKUTKI PRZEJEDZENIA

HERBATY ZIOŁOWE I CUKIEREK MIĘTOWY

Istnieje wiele rodzajów herbat, które pomagają w trawieniu. Jedną z nich jest zielona herbata, co przetestowałam niejednokrotnie na sobie. Skutecznie pobudza wydzielanie soków żołądkowych i wspomaga trawienie tłuszczów. Szczególnie polecane są też herbaty ziołowe, które pomagają uspokoić układ trawienny. Ulgę żołądkowi przyniesie mięta, rumianek, koper, melisa czy werbena. Wypróbuj też mieszanki złożonej z 1 łyżeczki mięty, oregano, rozmarynu, szałwii i bazylii.

ZACZNIJ DZIEŃ Z OCTEM JABŁKOWYM

Jeśli dnia poprzedniego zjadłeś zbyt dużo zacznij dzień od toniku z octu jabłkowego. Taka mieszanka złagodzi napięcie układu pokarmowego, wspomoże wątrobę w odtruwaniu, znormalizuje soki żołądkowe. Woda z octem jabłkowym naturalnie przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczu. Jaki z niego skorzystać? Wystarczy szklanka ciepłej wody, do której dodaj, 1 łyżeczkę naturalnego  octu jabłkowego i miodu. Wypij na pusty żołądek.

IMBIR, IMBIR I JESZCZE RAZ IMBIR

Mam zawsze zapas tego cudownego kłącza w lodówce. To jeden z moich ulubionych składników, szczególnie zimą. Nie tylko dodaje smaku i naturalnie rozgrzewa ogranizm od wewnątrz, ale także pomaga strawić posiłki bogate w tłuszcz.  Polecam dodanie kilku plasterków do herbaty, a najlepiej zagotować 5 min w wodzie, dodać potem sok z cytryny i trochę cynamony. Taki napój  jest doskonały nie tylko na przeziębienie, ale również na szybszą przemianę materii.

CIEPŁA WODA Z CYTRYNĄ

Woda to pewnie ostatnia rzecz o jakiej marzysz po przejedzeniu się, jednak warto o niej pamiętać. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest kluczem do lepszego samopoczucia, woda pomaga wypłukać toksyny, poprawia trawienie. Chociaż eksperci ds. żywienia nie zalecają picia wody w trakcie posiłku (zwłaszcza zimnej wody) to warto ją pić przed (co skutecznie zapobiega przejadaniu się) lub po posiłku. Najlepiej gdy jest to CIEPŁA WODA. Oczywiście nie pij jej od razu po posiłku. Odczekaj minimum 20 minut. Następnego dnia dobrym pomysłem będzie szklanka ciepłej wody z cytryną na dzień dobry. Twój organizm będzie Ci za to wdzięczny.

PRZEJEDZENIE NAJLEPIEJ WYCHODZIĆ 

Przejedzeniu często towarzyszy ospałość i brak energii. Nic dziwnego. Organizm zajęty jest trawieniem dużego zapasu jedzenia ze świątecznego stołu:) Zrób sobie przerwę i wyjdź na długi spacer, a z pewnością poczujesz się lepiej. Oprócz energii pojawi się może nawet miejsce w żołądku i wszystko będzie smakować jeszcze lepiej 🙂

( za:https://surojadek.com/5-prostych-sposobow-na-swiateczne-przejedzenie-sie/)